Liittymäsopimuksen siirto toisen omistukseen

Tältä sivulta löydät ohjeet siihen, miten eri liittymäsopimuksia voi siirtää toisen omistukseen. Tilaa puhe-, mobiililaajakaista-, kaapeli-TV- tai kiinteän laajakaistaliittymän omistajan vaihto maksutta OmaElisasta! Muille tuotteille ja palveluille löydät ohjeita alempaa.

Siirrä sopimus toiselle omistajalle maksutta OmaElisassa

  1. Kirjaudu OmaElisaan Mobiilivarmenteella, pankkitunnuksella tai Elisa Tunnuksella (sähköpostiosoite).
  2. Valitse oikea liittymäsopimus Tuotteesi ja tilauksesi -valikosta.
  3. Avaa Sopimus, omistaja ja valtuutus -valikko
  4. Valitse Vaihda liittymäsopimuksen omistajaa.

Tarkemmat ohjeet liittymäsopimuksen (puheliittymä, mobiililaajakaista, kiinteä laajakaista, kaapeli-TV) siirtämiseen toisen henkilön tai yrityksen nimiin. 

  1. Siirrä liittymäsopimus toisen nimiin maksutta kirjautumalla OmaElisaan ja valitsemalla Tuotteesi-sivulta haluttu liittymä.
  2. Valitse tuotesivulta Sopimus, omistaja ja valtuutus (puheliittymä, mobiililaajakaista) tai Sopimus ja omistaja (kiinteä laajakaista), jonka alta löydät Vaihda liittymäsopimuksen omistajaa. Elisa Kaapeli-TV:n osalta pääset oikeaan paikkaan täältä. Voit tilata vaihdon toisen nimiin yhdelle sopimukselle kerrallaan.
  3. Täytä avautuviin kenttiin uuden omistajan yhteystiedot ja henkilötunnus. Klikkaa Seuraava.
  4. Jos olet siirtämässä liittymää yrityksen nimiin, saat lisättyä yrityksen tiedot klikkaamalla Lisää yritystiedot.
  5. Jos liittymälläsi on sopimukseen kuuluvia lisäpalveluita, voit valita haluatko jättää palvelut käyttöösi maksullisena vai haluatko irtisanoa ne kokonaisuudessaan.
  6. Tarkista huolellisesti uuden omistajan tiedot ja viimeistele tämän jälkeen tilaus painamalla Vahvista.
  7. Tilauksen jälkeen uudelle omistajalle lähtee tekstiviestillä ja sähköpostilla tieto tilauksen vahvistamisesta erillisen linkin kautta. Tilaus on vahvistettavissa myös uuden omistajan OmaElisassa.

OmaElisan kautta tehdyssä liittymäsopimuksen siirrossa toisen omistukseen ei tarvita erillistä valtakirjaa.

Liittymä on siirtymässä minun nimiini. Miten toimin?

Liittymäsopimuksen aiempi omistaja tekee ensin tilauksen siirrosta. Tilauksen jälkeen toimi näin:

Uusi omistaja, eli tässä tapauksessa sinä itse, saa tekstiviestillä linkin erilliselle vahvistussivulle (linkki löytyy myös sähköpostilla tai kirjeitse tulleesta ilmoituksesta). Aikaa hyväksymiselle on kuukausi. Liittymäsopimuksen siirron nimiisi voit hyväksyä joko linkin tai OmaElisan kautta.

Liittymäsopimuksen siirron hyväksyminen tekstiviestilinkin kautta:

  1. Klikkaa tekstiviestissä/sähköpostissa olevaa linkkiä.
  2. Hyväksy liittymäsopimuksen siirto sinun omistukseesi tunnistautumalla pankkitunnuksella tai Mobiilivarmenteella.

Vaihtoehtoinen siirron hyväksyminen OmaElisasta:

  1. Kirjaudu OmaElisaan Elisa Tunnuksella, Mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksella.
  2. Valitse Tuotteesi > Tilaukset > Muut tilaukset.
  3. Hyväksy liittymäsopimuksen siirto omistukseesi Vahvista-painikkeesta. Hyväksy sopimusehdot ja klikkaa Vahvista. Mikäli sinulla on useita asiakasnumeroita, saat näkyviin valintaruudun, josta voit valita asiakasnumeron, jolle sopimus siirretään.

Muutos tulee voimaan seuraavana päivänä vastaanottajan vahvistettua tilauksen. Omistajan muutoksen yhteydessä Elisa tarkistaa liittymäsopimuksen uuden omistajan tiedot (osoitetiedot, luottotiedot ja maksuhistorian), joten muutoksessa saattaa kestää myös kauemmin. Viive voi johtua esimerkiksi epäselvyyksistä osoitetiedoissa. Mikäli liittymän siirtoon tulee este, siitä ilmoitetaan kirjallisesti.

Liittymäsopimuksen uudesta omistajasta tulee automaattisesti puhe- tai mobiililaajakaistaliittymän käyttäjä. Voit muuttaa käyttäjätietoja helposti OmaElisassa, kun liittymäsopimus on siirtynyt omistukseesi.